Próbálkozások, karácsony, miegymás


Sziasztok! Tudom, hogy régen posztoltam, és nem mentség, de karácsony, meg a készülődés, meg a suli... kicsit leszívtak. Remélem, hogy boldog volt a karácsonyotok, és sok szép könyvet kaptatok :)

Nekem a Jézuska idén három könyvet is hozott, sajnos, mindháromról tudtam, úgyhogy nem volt nagy meglepetés :)


Trisha Ashley: Csokoládécipők és esküvői harangok

Jenny Colgan: Találkozzunk a Cupcake Kávézóban

Ezt a két könyvet még novemberben vettem, ajándékutalványom volt egy Alexandrába a húgommal közösen, és mivel ő nem szeret olvasni, felajánlotta az ő részét nekem azzal a feltétellel, hogy tőle kapom őket karácsonyra :) 1+1-es akcióban igazán megérte, és kellemes, chick-lit olvasmányoknak tűnnek, szóval mielőbb szeretnék majd belekezdeni mindkettőbe. A Cupcake-nek már van folytatása is, sajnos körülbelül egy héttel később jelent meg, mint ahogy én a boltban voltam, szóval pont nem tudtam azt megvenni :( Még két könyv jött velem akkor haza, a Párválasztó és az Elakadó lélegzet, még nem kerültek sorra, de az idei év első tervei közt vannak :)

F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby
Idén életemben először ellátogattunk a bécsi vásárra, ahol persze mi mást is nézhettem volna magamnak, mint könyvet :) Kicsit szépséghibás ugyan, de ezért olcsóbb volt, és nem is látszik igazán. Tartok tőle, hogy mennyire fog menni angolul, de szeretem a kihívásokat :) Érdekel a történet is, mivel a filmről letiltottam magam addig, míg el nem olvasom. Ehhez képest az idei angol OKTV-n az egyik feladatban erről a filmről voltak kritikák, de abból nem sokat tudtam meg, csak annyit, hogy sokaknak nem tetszik a modern zeneválasztás :) A soundtrackjét úgy-ahogy meghallgattam már, és nekem mondjuk tetszik, bár ki tudja, mennyire fog illeni egy 1920-as években játszódó regényhez :)
Mindig is érdekelt az a korszak, szóval alig várom, hogy olvashassam.


Amint lecsengenek az ünnepek, és Lobo meghirdeti a várólistacsökkentését, mindenki lázasan pakolgatja a könyveket, hogy mit tervez elolvasni jövőre. Sokan (köztük én is) már az előtt elkezdjük, hogy ki lenne írva a kihívás, de immár negyedik éve kerül megrendezésre, szóval lehetett rá számítani idén is biztosan, hogy lesz.
Már tavaly is jelentkeztem, sima és alternatív polccal is, de a kezdeti lelkesedés kihunyt, és hozzá se nyúltam a könyvekhez nagyon. Nem olvastam túl célirányosan, csak ami éppen tetszett. Pár könyv azért így is sikerült, azt hiszem, pont a fele, az alternatívról és a simáról válogatva. Idén már a tavalyi év tapasztalataival indulok neki, és remélem, hogy sikerül teljesíteni, hiszen 12 könyv 1 évre nem olyan sok, ugye? UGYE?!





A sima listámra idén csak olyan könyvet válogattam, amik vagy megvannak, vagy kölcsönbe vannak már nálam jó ideje, és illene már visszaadni. Tavaly azzal is bebuktam, hogy sok könyvtári könyv és ebook volt a listámon, azt meg nem mindig olyan egyszerű megszerezni, és olvasni sem olyan kényelmes. Na de nézzük a könyveket (év közben mindegyikhez linkelem majd a bejegyzést, amint sikerül elolvasnom):

Mats Strandberg, Sara B. Elfgren: The circle ELOLVASVA!
Ezt a könyvet még a 2012-es múzeumok éjszakáján vettük, szóval ideje lenne időt szakítani rá. A svéd szerzőpáros regénye már megjelent magyarul is, a Kör és a Tűz nagy rajongótáborral büszkélkedhet, és mindenki tűkön ülve várja a trilógia befejező részét. A skandináv írókkal nincs még túl sok jó tapasztalatom, talán ezért is van, hogy többször is belekezdtem ebbe a könyvbe, mégis félbehagytam még a legelején. Közrejátszik az is, hogy mivel svédről fordítás, nem olyan könnyű a nyelvezete, és tele van furábbnál furább szavakkal, amik egy éve még sok problémát jelentettek. Majd meglátjuk, hogy idén hogy boldogulok vele. A borítója mindenesetre nagyon szép.

Colleen Hoover: Hopeless ELOLVASVA! Tényleg durva:D
Ehhez a könyvhöz tavaly jutottam hozzá, egy csere útján, amit azóta Judit barátnőm el is olvasott, és parancsba adta, hogy minél előbb olvassam el én is (ha már az én könyvem), mert nagyon durva és nagyon jó. MissNyuszi meghozta hozzá a kedvem még jóval azelőtt, hogy beszereztem volna, de valahogy sosem jutott időm elolvasni, mert mindig volt más. Most viszont már tűkön ülök, és legszívesebben azonnal elkezdeném, de még két napot várnom kell vele.

Vavyan Fable: Halkirálynő és a dzsinnek
A Halkirálynő első három részét még kölcsönbe kaptam, és jelenleg az elsőnek a felénél tartok - kb nyár közepe óta. Nem arról van szó, hogy nem tetszik, hanem egyszerűen mindig máshoz nyúlok. Viszont szeretném elolvasni, ezért mertem rárakni a második részét a csökkenő listámra. Ezek az első Fable regényeim, kicsit még szoknom kell a stílust, meg azt is, hogy évekkel a születésem előtt íródtak, de amúgy tetszik az első rész, és ha egyszer befejezem az első hármat tuti, hogy sort kerítek a többire is.

Bree Despain: The Lost Saint - Fehér farkas
Szintén kölcsönkönyv. Az első részt még pár éve kaptam karácsonyra, azóta mondjuk már elcseréltem, szóval nem tudom újraolvasni a második rész előtt - ha csak nem azt is kölcsönkérem :D De nagyjából emlékszem még a történetre, és szeretnék már egy sorozatot befejezni. Olvastam róla rosszat is, meg jót is, szerintem egy ilyen guilty pleasure könyvtől nem kell sokat várni. Valószínűleg februárban fogom olvasni abstractelf sorozatos kihívására, remélhetőleg a második Halkirálynővel együtt :)

Jill Hathaway: Slide - Mások szemével
És még mindig kölcsönkönyv. Igazából erről a könyvről nem tudok túl sok mindent mondani. Sok olyan ember olvasta, akinek a véleményére adok, és a felének tetszett, a másik felének nem. Szeretnék már saját véleményt alkotni, meg aztán ez egy rövid könyv, remélem, nem fogtam vele mellé.

Ben Myers: Muse - Az univerzum lüktetése
Ezt a könyvet a 17. születésnapomra kaptam papirzsepitől, amikor molyszülinapot ültünk. Sajnos azóta se sikerült elolvasnom, pedig az idézetek alapján egy olyan fanatikusnak, mint én, ez egy igazi csemege. Imádom a Muse-t, nincs olyan daluk, amit nem hallottam volna, és Matt Bellamy lesz a férjem. Ennyi indok elég, hogy rajta legyen a várólistacsökkentésen, és remélem ahhoz is, hogy végre elolvassam.

J. K. Rowling: Harry Potter and the Order of the Phoenix
Őt is a 17. születésnapomra kaptam, a szüleimtől. Karácsonyra előtte megkaptam 2-4-ig a sorozatot, így már csak a 6-7-1 hiányzik, mert ezek azok a könyvek, amiket a polcomon kell látnom :) Természetesen magyarul már olvastam, de angolul egész más élmény. Ajánlom mindenkinek, aki el akar kezdeni idegen nyelven olvasni, hiszen már úgyis tudjuk kívülről :)

Darren Shan: Cirque du Freak
Talán tavaly vettük, nyaralás során, egy használt könyves boltban, háromszáz pénzért. Annyiért nagyon megérte, mert magyarul már olvastam, és a filmet is szeretem. Magam sem értem, hogy miért nem olvastam még el, nincs kétszáz oldal és nagyon egyszerű. Egy-két napos olvasmány, szóval jövőre mindenképpen belefér, ha törik, ha szakad.

George Bernard Shaw: Pygmalion FÉLBEHAGYVA
Tavaly kaptam kölcsön ezt is, a Forrest Gumppal együtt, amit azóta már sikeresen elolvastam, de ehhez még nem mertem hozzáfogni. Nem tudok nagyon róla semmit (My Fair Lady néven sem), csak azt, hogy arról szól, hogy valaki meg akar tanítani valami lányt szépen beszélni angolul (? én ilyesmire emlékszem, javítsatok ki, ha tévedek). Pont ezért lesz izgalmas, hiszen én sem tudok tökéletesen angolul, talán tanulok belőle egy-két jó dolgot. Bár tényleg nem tudom, milyen műfajú egy könyv ez. Amikor kölcsönkaptam, beleolvastam, és akkor nagyon megijedtem, meg is rémített, le is raktam. De 2014 az idegen nyelven olvasás éve lesz számomra, úgyhogy Pygmalion, ide hozzám!

J. D. Salinger: The Catcher in the Rye
Ha már klasszikusok, és idegen nyelven olvasás: a Zabhegyezőhöz sosem volt még szerencsém. Valamilyen indíttatásból ezt is kölcsönkértem az angoltanáromtól novemberben, és nem szeretném, ha ez is olyan sokáig lenne nálam, mint a Pygmalion. Már belekezdtem, de az iskolában nem nagyon lehet könyvekre figyelni, ha közben veszekszik melletted húsz ember, szóval inkább elölről fogom kezdeni. Azt olvastam róla, hogy vagy nagyon jó időben talál meg, vagy nem. Remélem, én az előbbiek táborát fogom erősíteni, mert kamasznak kamasz vagyok még, meg foglalkoztatnak az élet dolgai is, és egy ilyen klasszikust bűn lenne nem ismerni.

Anatole France: Le livre de mon ami (Easy Readers)
A másik ok, amiért 2014 az idegen nyelven olvasás éve lesz, hogy *táttáráráá* elkezdem életem első francia könyvét. Bár nem hinném, hogy igazi könyvnek számít, de valami olyasmi. Lassan egy éve már, hogy megvettük, de sose mertem belekezdeni, viszont nemsokára szeretnék nyelvvizsgát, és elég gyatra a szókincsem, az angol szókincsemen meg még mindig sokat segít az olvasás, úgyhogy ideje elkezdeni ismerkedni a francia irodalommal. Ez egy könnyített olvasmány, a legkönnyebb szintűt választottam, aztán meglátjuk, hogy mennyire megy jól. Legfeljebb veszek egy kicsit nehezebbet :) Bár abból sose volt még semmi baj, hogy valaki könnyebbet olvasott, mint a szintje. 

Lauren Brook: Új esély
És végül egy PonyClubos könyv. :D Nagyon sok ideig tagja voltam, és ezt a sorozatot sosem olvastam el végig. Ennek a legfőbb oka pedig az, hogy ezt (a negyedik részt) sose kaptam meg. Ötletem sincs miért, mert előtte és utána is megvan mind, de ez az egy hiányzik, ezért elkértem a barátnőmtől lassan egy éve, és ideje lenne visszaadni. Nem mintha hiányozna neki, de idén szeretném a legtöbb, ha nem is az összes, kölcsön könyvemet visszaadni. Ebben a könyvben annyi a nehézség, hogy előtte el kell olvasnom a kettes-hármast részt újra (az egyest már elolvastam), de üsse kő, elég rövidek :)


Az alternatív listámat itt megtalálhatjátok, ha esetleg érdekel. A Bumped lassan két éve vár rám, bár csak ebook formátumban, a három második rész nagy eséllyel sorra kerülnek februárban, a Holdfénykisasszony már az idei csökkentősömön is rajta volt, a Fable-könyv a volt kozmetikusom kedvence, ezért gondoltam, ha a Halkirálynők nem jönnek be, hátha ez (de azért még reménykedem). A Durrell könyvet majd kölcsönkérem, ahogy a Törékenyt is, a Soulless már nagyon érdekel, a Lamentet pedig az írónőtől nyertem, dedikálva, úgyhogy tuti, hogy azt is elolvasom :) A Savage grace értelemszerűen a második rész után jön, de ezzel is be tudnék fejezni végre egy sorozatot, a Laura pedig az unokatesómtól van, aki nem nagyon szeret olvasni, ez valamiért mégis megvan neki, szóval kíváncsi vagyok rá :)

Hát így indulok én neki a várólistacsökkentésnek idén :) Külön év végi statisztikás-záróposztos bejegyzés nem lesz, mert annyi ideje nem blogolok még, idén azt se számoltam meg, hogy hány könyvet olvastam pontosan, de olyan 26000 oldal körül, ami a tavalyi 42000-hez képest kevésnek tűnik, de félévkor azt se gondoltam volna, hogy ennyi lesz.
Jövőre szeretnék elolvasni 100 könyvet (idén tuti nem volt annyi, tavaly 189), ezen kívül jó pár sorozatot be szeretnék fejezni, és minél kevesebb újat elkezdeni, de ez nem hiszem hogy megvalósul, mert csak itthon most kb. 3 sorozatkezdő rész vár arra, hogy nekivessem magamat :)



Boldog új évet kívánok mindnyájatoknak, és könyvekben gazdag pillanatokat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése