Libba Bray: A látók

Libba Bray Gyönyörűség trilógiája egyike volt az első vörös pöttyös könyveknek, amit olvastam. Azóta is rendületlenül szeretem, sőt, egy újra olvasás is érik, mert kidolgozott, hátborzongató, és az unalmasabb részek is hozzátesznek a történethez akadályoztatás helyett. Így hát érthető, hogy nagyon vártam a Látók megjelenését, amire mégsem tudtam magam hosszú ideig rávenni. Mit ne mondjak, egyike vagyok azoknak, akiket néha eltántorít egy könyv hossza. És akkor mégis miért sikerült elolvasnom ezt a majdnem 700 oldalas könyvet két nap alatt? Olvassatok tovább!


Könyvelőzetes



Könyvmolyképző, 2014
A történet 1926-ban játszódik, New Yorkban. Evie O'Neill igazi flapper, nagyvilági lány. 17 éves kora ellenére előszeretettel szegi meg a szesztilalmat, kacérkodik idegen férfiakkal, jár tilosban, és fitogtatja különleges képességét, mígnem egyszer bajba kerül, és el kell hagynia ohiói otthonát, hogy nagybátyjához, Willhez vonuljon száműzetésbe, aki New Yorkban él. Ez persze a lányt koránt sem lombozza le annyira, mint szüleit, hisz kitárul előtte a világ. Régi barátnőjével, Mabellel, és újdonsült cinkostársával, Thetával együtt fedezik fel a New York-i éjszakát, és feszegetik a határaikat. Theta színésznő, aki sötét múlt elől menekül, és még ő maga sem tudja, mire képes. Memphis Campbell, a Csodatevő Memphis, a Gyógyító Memphis, csak túl akar élni édesanyja halálát feledve, miközben öccsére, Isaiah-ra vigyáz. Ámde a fiatal Isaiah egy idő után furcsa álmokról számol be, esténként transzba kerül, és mintha mások jövőjébe is belelátna. Ezzel egy időben furcsa sorozatgyilkos járja New York utcáit, aki úgy tűnik, szimbolikus gyilkosságokat hajt végre. Az ügy megoldásához Evie nagybátjának, Willnek a segítségét kérik, mert a természetfeletti történések szakértője. Vajon meg tudják akadályozni a Fenevad eljövetelét mielőtt elhalad a város fölött Salamon üstököse? Kiderül, mit titkol Theta? És egyáltalán, ki az a John Hobbes?

Libba Bray
Robosztus ez a könyv a maga 700 oldalával, de egy lappal sem több, mint kéne. Rengeteg témát sikerül lefednie az írónőnek, és tökéletesen visszaadja a korabeli élet hangulatát. Különösen tetszett, hogy betekinthetünk a korabeli fiatalok életébe is. Nem egy film készült már erről a stílusról, többen meg is írták könyvön, de ami a történet igazi erejét adja, az a természetfeletti szál. A történet összes főszereplőjének van valamilyen természetfeletti képessége (ne aggódjatok, ez nem spoiler), ami még több töprengeni valót ad az olvasóknak, hiszen nem tudni, hogy miért képesek erre, és meddig terjed a határuk. Több szereplő is megjelenik a könyvben, akik mintha tudnák, hogy kik ők, hogy honnan jöttek, és hogy mi lesz a sorsuk. Az egész történet régi jóslatokon és vallási fanatistákon alapszik és nagyon tetszett! Minden fejezet úgy végződött, hogy alig vártam a következőt, így történt, hogy két nap alatt sikerült kivégeznem a könyvet, mikor ebből egy felet itthon sem voltam. Hozzátenném, hogy nem vagyok horrorkedvelő fajta, mégis csak úgy faltam.

Aki ijedős, annak nem ajánlom, én konkrétan alig tudtam elaludni utána. A fejemben forgó film is elég gyomorforgató volt ahhoz, hogy inkább kikapcsoljam a vizualizálást a gyilkosságos részekhez. Szinte hallom én is a fejemben hogy "Komisz John, Komisz John, utána nem marad nyom...".

Libba Bray könyveiben az egyik dolog, amit a legjobban szeretek, az a szerelmi szál. Mivel szinte nincs! Bár néha mintha felmerülne egy szerelmi háromszög körvonala, de bízom benne, hogy nem. Az írónő remekül forgatja a szavakat, és kedveltet meg velünk olyan embereket, akiket az elején utáltunk, és én személy szerint nem tudom eldönteni, neki szurkolok-e, vagy a másik lehetséges befutónak. 

Így látom magam előtt Evie-t
Nagyon sok szereplő múltjáról megpendített dolgokat az írónő, és nem tudom, a második kötetben hányra találunk választ. Mikor megvettem a könyvet, azt hittem, egyrészes. Mikor elkezdtem olvasni, tudtam, hogy megjelent már a második, azt hittem, ennyi lesz. Aztán nemrég megnéztem, és kiderült, hogy összesen NÉGY rész lesz, aminek én kifejezetten örülök, csak attól félek, hogy a végére túlságosan húzni fogja a történetet. 

Imádtam az egészet! Kicsit esetlen összehasonlítás, de én a Nagy Gatsbyn nem tudtam magam átküzdeni, és nagyon sajnáltam, mert imádtam a kort, amiben játszódik. Erre tökéletes orvosság ez a könyv, hiszen talán még korhűbb is számomra, mivel az én korosztályom, vagy legalábbis hozzám hasonló korban lévők a főszereplők. Akit érdekel a húszas évek Amerikája, nem riad meg a hosszú könyvektől, és pláne nem a borzongató jelenetektől, annak csak ajánlani tudom ezt a könyvet, mert nagyon jó. De ne csodálkozzatok, ha rögtön utána rá akarjátok vetni magatokat a következő részre, mert még így is rengeteg kérdés marad nyitottan. Ki is valójában Vak Bill? Mi az a Bölény terv? És ki a franc a cilinderes férfi?!

Értékelés: 5/5
Film faktor: 5/5 Hát nagyon remélem, hogy minimum egy sorozatot csinálnak belőle, mert nagyon jó. De a legjobb mozifilm lenne, természetesen mindegyik könyvről külön külön!

U.i.: Csak engem zavar, hogy nagyobb betűkkel írják rá az angol címet, mint a magyart? Így szinte nincs is értelme, hogy lefordítják. Írjátok meg kommentben a véleményeteket! És ha olvastátok ezt a könyvet, tudnátok nekem hangulatban hasonlót ajánlani?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése