A köpeny, a béka, és becsületes fiú esete

 Alex Flinn: Cloaked

HarperCollins, keménykötés, 2011
A történet: Nem vagyok egy hős típus. Sőt, semmilyen típus nem vagyok. Csak egy szegény srác, aki suli után South Beach-en javít cipőket, hogy segítsen az édesanyjának. De egy kis varázslat megváltoztatott mindent.
 

Minden az átokkal kezdődött. És a béka-rablással. És egy szexi hercegnővel, aki engem kért meg, hogy mentőakciót indítsak.

Nem volt tündér keresztanya, vagy bármi ilyesmi. És bár szerelembe estem, az én kalandom egy tündérmeséhez se hasonlít, amiről valaha hallottam. Mire észbe kaptam egy csapat elvarázsolt hattyúval kémkedtem, egy Todd nevű rókával beszélgettem (igen, beszélgettem!), és két óriás majdnem megölt Keysben. Nem hiszel nekem? Én se hinnék. De hinni fogsz. Mert rájöttem, hogy minden igaz, abban a másodpercben mikor megkaptam a köpenyt.

Előzetes

Nem ez volt az első könyvem Flinntől, viszont ez volt az első, amit angolul olvastam. Jelentem, abszolút olvasható! Voltak benne zavaros mondatok, de ez betudható annak, hogy esténként olvastam, amikor nemhogy angolul de magyarul se tudok már :)

A történet lényegében az, ami a fülszövegben van. Johnny, a szegény fiú hiányolja a kalandot az életéből, ami egyszer csak betoppan, és akkor kénytelen elismerni, hogy varázslat létezik.

Ryan’s right. I’m not normal. No one else would think of shoes at a time like this.
Ryannek igaza van. Nem vagyok normális. Senki más nem gondolna cipőkre egy ilyen helyzetben.

Nagyon tetszett, hogy Johnnynak és Megnek szinte minden alkalomra van egy-egy cipős idézete, ami mindig passzol. Kreatív ötlet volt, és ezzel még jobban kifejezte Flinn Johnny cipő iránti mániáját. Lányok, tegye fel a kezét aki nem örülne egy olyan fiúnak, aki nem azt mondja ha új cipőt veszel hogy "Jaj ne, már megint? Ez ugyanolyan mint a többi!", hanem veled lelkendezik! Na ugye?:D

HarperTeen, puhaborítás, 20112
Nagyon tetszett még Johnny kapcsolata Meggel.

We sit, silent, the comfortable way only good friends can sit.
Csak csendben ülünk, abban a kényelmes fajtában, amiben csak barátok tudnak.

A végkifejlet persze kiszámítható volt, az lett volna az érdekes, ha nem ez történik. A jó elnyeri méltó jutalmát, a gonosz meglakol, minden jóra fordul. Viszont ettől független kellemes volt olvasni, kikapcsolódást nyújtott. Nem vártam tőle sokat, pláne hogy egyszer már beletört a bicskám. 

She leans against me, head against my shoulders, and in that second, I know, against the lights and the bright and the heat and the gray, I really want to kiss her.
Nekem dől, a fejét a vállamra hajtja, és abban a pillanatban tudom, a fények, a csillogás, a meleg és a szürkeség ellenére, hogy meg akarom csókolni.

Egy nyári-őszi-téli-tavaszi, nyomott délutánra tökéletes limonádé, még talán a mese motívum miatt egy kis tanulság is levonható belőle, de senki ne várjon hatalmas katarzist :)

Értékelés:

Összességében: 10/7

Film-faktor: 10/8 El tudom képzelni mozivásznon, a floridai helyszínekkel meg lehetne egész látványosra csinálni. Persze csak akkor, ha nem olyan szinten dolgozzák fel, mint a Beastlyt...


SPOILER!
Itt vannak azok a történetek, amiket Alex Flinn felhasznált ehhez a könyvhöz.
      • A manók és a cipőkészítő (The elves and the shoemaker)
      • A békakirály (The frog prince)
      • A hat hattyú (The six swans)
      • Az aranymadár (The golden bird)
      • A bátor szabó (The valiant tailor)
      • A saláta (The salad)
      • A halász és a felesége (The fisherman and his wife)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése